bursa escort escort beylikdüzü bayan bursa escort bayan escort istanbul bayan escort istanbul bayan kayseri escort mersin escort bursa escort kocaeli escort atasehir escort istanbul escort
Drama ve Yaratclk Etkinlik rnekleri - OKUL NCES ETKNLKLER - Hayallerinizi Snrlamayn
OKUL NCES ETKNLKLER - Hayallerinizi Snrlamayn
ye Girii
close


Yeni Konu a   Cevapla
Seenekler
Alt 12-07-2015, 11:29 PM   #1 (permalink)
Etkinlik Uzman
Seherin - ait Kullanc Resmi (Avatar)
yelik: Dec 2014
Mesajlar: 1.091
Konular: 1023
Aldnz Beeni:78
Beendikleriniz:66
Rep Derecesi: Seherin yi Bir Yolda Adm Att.

Drama ve Yaratclk Etkinlik rnekleri


Bu alma psikolojik ve rehberlik danman Bar Sezgin tarafndan yazlm ve Blent Sezgin editrlnde hazrlanan Doa Kolejinde Oyun-Drama-Tiyatro Etkinlikleri Mfredat almas adl kitapta yaynlanmtr. Yazardan izni alnarak yaynlanmtr.

nsanlara hibir eyin nasl yaplmas gerektiini sylemeyin. Yaplmasn istediiniz eyin ne olduunu syleyin ve yaratclklar ile sizi nasl hayran brakacaklarn grn. G. S. Patton

Jules Vernenin yazdndan yaklak yz yl sonra varisleri onun hayalini gerekletirdi: Aya Yolculuk yapt: nsanolunun Uzay 1999 dizisindeki uzay kolonilerini kurmak iin 1999a kadar bekleyecek sabr yoktu. Bir zamanlar hayal gibi grnen bu dnce iin ilk temeller atld. retmeni ceza olarak Gausstan 1den 100e kadar btn saylar toplamasn istediinde Gauss farkl bak asyla daha nce kimsenin grmedii ilikiler zincirini grd. retmeni ona inanmasa da lmszleti Gauss. Sz konusu bu hayaller ve gerekletirilemeyen daha pek oklar kurulduklar dnem iin farklydlar. Tpk imdilerde, kk ocuklarn bize anlattklar ve bizlere gerekletirilmesi olanaksz gibi gelen pek ok hayalin de yllar sonra gerekleecei gibi.

Herkesin grdn grmek ancak daha nce kimsenin dnmediini dnmek ve daha nce hi kimsenin yapmaya kalkmadn yapmak Baka bir deyile, hayat gzelletirmek adna risk almak Bunlar u yetmi yllk hayatmzda ok erdemli eyler bence. Bakn ite; bu konuyu semem iin bir tetikleyici unsur daha. Yaratc bireyin zelikleri nelerdir? Merakldr, temel sorunlarla ilgilidir, enerjiktir, espriteldir, olaylara kalabaln bakt bak asndan farkl bakar, sanat ve bilime kar ilgilidir, sklkla dzene ve kurallara uymak istemez, bilgileri dorudan kabul etmek yerine sorgular, hayat sorgulayan bir kiilik yaps vardr. Bu deerlerin alt haftalk bir srete bir insann kiilik yapsna ilenebilmesinin olanaksz olduu bir gerekti. Ama hi olmazsa rencilerimde bu deerleri uyandrmak bile benim iin ok nemliydi.


eriin hazrlanmas:

Konu yaratclk olunca projenin de yaratc olmas gerekiyordu. Kendi tiyatro deneyimlerimden, yaratcln gelitirilmesi yolundaki en nemli admlardan birinin aratrma yapmak olduunu renmitim. Alt hafta gibi ksa bir zaman diliminde rencilerin yaratcln gelitirmek istiyorsanz, sk bir aratrma yapmanz zorunlu gibi grnyordu.

lk nce Yaratclk nedir? sorusuna odaklandm. Bilim Teknik dergisinin internet sayfasnda yaratclk zerine bir tarama yaptm. ubat 97 saysnda yaratclk zerine bir makale vard; Snr Tanmayan G Yaratclk. Bu makale yaratclk deerinin insan hayat iin ne kadar nemli olduunu vurgulam. Tarih boyunca sanat ve bilimde retilmi yaratc eserlerin ve bilgilerin geliim srelerine deinmi. Zek ile yaratclk arasnda dorusal bir iliki olmadn ifade etmi. Bir bireyin yaam srecinde, ya gruplarna gre yaratc dncenin geliimini ve eitim kurumlarnda yaratcln nasl gelitirilmeye alldn anlatm. nternet aracl ile ulatm ikinci makale de General George S. Patton tarafndan kaleme alnm Yaratclk Nedir? makalesiydi. Makalenin adndan anlalabilecei gibi makale yaratcln insan hayatnda ne anlama geldii sorusunu cevaplamaya alm. nc makalem ise Chicago niversitesinde psikoloji ve eitim dalnda retim yelii yapan Mihaly Csikszentmihaly tarafndan kaleme alnmt. Makalenin ad Yaratc Dnce idi. Makale, yaratc dnceyi tanmlam ve gelitirilmesi ynnde yaplabilecekleri anlatmaya alm. Ben makalenin bu ksmndan u dersi kardm: Eitim ortam olabildiince zgr olmal nk bask ve korku yaratcl engelleyebilir. Mihaly Csikszentmihaly yaratcl kelime akcl, arm akcl, ifade akcl ve fikirsel akclkla ilikilendirerek ve bu drt akcl salamann yolunun esnek bir eitim sisteminden getiini sylemi. Yaratcl engelleyen ve destekleyen zelliklerden ve yaratclk-zek ilikisinden de bahsetmi. Ona gre de yaratclk ve zek arasnda dorudan bir iliki bulunmuyor. Drdnc makalem ise Benal nceelin Dokuz Eyll niversitesi Sosyal Bilimler Enstits Eitim Bilimleri Ana Bilimdalnda hazrlad doktora tezi. O da yaratcln bir kavram olarak irdelenmesine ve llmesine odaklanm.

Tm bu makaleler, genel olarak yaratcln nasl bir deer olduuna aklk getirmeye alarak hayatmzn her alannda yaratcln yer aldn iddia etmekteler. Yaratclk ok geni bir kavramdr. Bu makaleler yaratclk kavramn biraz daha tanmama ve kafamda ekillendirmeme yardm etti diyebilirim. Ancak ocuklara teorik deil pratik yaptrmam gerekiyordu. Bu yzden de cazip etkinlikler ve oyunlar bulmam gerekiyordu. Bu noktada da imdadma Cynthia MacGregorun Yaratc Bir ocuk Yetitirme adl kitab yetiti. Projemi ekillendirmemde bana rehberlik eden bu kitabn iinde ocuun yaratcln gelitirmesine ynelik zevkli ve elenceli oyunlar ve etkinlikler vard. Bu oyunlar szl anlatm, iir, gzel sanatlar, resim, yazma gibi farkl alanlardan seilmi ve bu farkl alanlarda ocuklarn yaratclk duygusunu tetiklemeye alm.


Projenin amalar:

Program boyunca rencilere yaptrdm yaratc gelitirme etkinlikleri znde u amalar barndryordu:

zgrce ve esneke dnebilmeye tevik etmek.
Yaratclk duygusunun sadece sanat ve bilim alanlarnda deil hayatn her alannda gerekli bir deer olduu hususunda farkndalk salamak.
Yaratcklarn darya vurmalar iin kendilerine gven duymalarn salamak
Farkl olmann verdii hazz onlara tattrabilmek.
lerinde var olduuna inandm yaratclk duygularnn farkna varmalarn salamak.
Yaratc olmay istemelerinin, onlarn yaratc duygularn kamlayacan gstermek.
Bir grup gibi davranmalarnn onlarn yaratc duygularn gelitirebileceini onlara hissettirmek.
nlerine kabilecek engellere farkl zmler bulabilmelerini salamak.
Merakl olabilmelerini salamak.
Hayal glerini zenginletirmek.

Projenin Sresi ve Katlmclar :
Proje staj yaptm okul olan zel ili Terakki Lisesinde, cuma gnleri saat 13.00da sosyal etkinlik dersinin olduu saatlerde, haftann bir gn 40 dakika olmak zere alt oturum olarak planland. Etkinlikler ders saatine sdrlamadndan 2. 3. ve 5. oturumlarda teneffslerden 510 dakika kadar sre alnd. Grupta 4 erkek, 4 kz olmak zere toplam 8 renci vard. Katlmclarn ya ortalamas dokuzdu. Sekiz rencinin hepsi de ilkretim 3.snf olmasna ramen hepsi ayr ubelerdendi. ok samimi olmamalarna ramen birbirlerini iyi tanyorlard. Btn katlmclar farkl konularda olsa da daha nceden grup almasna katlmlard. almalar oyun odas ve ok amal odalarda yapld.

Oturum 1
Bugn rencilerimle ilk bulumamzd. Kendimi tanttm. Adm bir kartona yazdm ve o karton btn oturum boyunca nmdeki sehpann zerinde durdu. rencilerden de adlarn verdiim kartonlara yazmalarn istedim. Sehpann zerini odann krokisi varsayarak, kartonlarmz oturma planna gre koymaya altk. Bana Stajyer ne demek? gibi sorular sordular. Ben de onlar gibi renci olduumu ama ok yakn bir zamanda psikolojik danman ve rehber olacam syledim. Yapacamz grup almasnn yaratclkla ilgili olacan syledim. Yaratcln ne demek olduunu onlara sordum. Tam bir tanm yapamasalar da imgesel bazda yaratcln ne demek olduunu biliyorlard. Yaratclk Dewitt Jonesa gre, sradan bir eyin sradan olmayan biimde farkna varmaktr. Bu st balk altnda, yaptm arka plan almalarndan aldm yaratclk tanmlarn basitletirip rencilerime anlattm. rencilerin kafasndaki yaratc kii imgesi sanatlard. Gerek sanatlarn yaratc insanlar olduu kesindir, ama yaratclk sadece sanatlara has bir zellik deildir. Bu bak asn ocuklara anlatmaya altm. rnein onlara Galatasarayl Haginin ya da Fenerbaheli Alexin iyi futbolcu olup olmadn sordum. Bilenler ok iyi futbolcu olduunu sylediler. Neden onun dierlerinden daha iyi olduunu sordum. Att gollerin ve paslarn dier futbolculardan daha gzel olduunu sylediler. Ben de onlara iini dierlerinden daha farkl, daha yaratc yaptn syledim. Yaratclmz kullanarak ok gzel yemek yaparz, ok gzel resim yaparz, ok gzel iir yazarz, ok gzel espriler yaparz, ok gzel goller atarz dedim. Onlardan da eer yaratclklarn kullanrlarsa, neler yapabileceklerini sylemelerini istedim. ok gzel devler yaparz, ok gzel yalan atarz, ok gzel mzik alarz, ok gzel takla atarz gibi deiik cevaplar geldi. Eer yaratclmz gelitirirsek hayatta karlaacamz sorunlara hzl ve etkili zmler bulabileceimizden bahsettim. Onlara Sadece yaratc olmak yetmez, bunun ortaya kmasna izin vermek gerekir. dedim.


Yaratcla gereksinim duyanlar sadece yukarda bahsettiim gibi yazarlar, bilim adamlar, sanatlar deildir. Yaamda yeni admlar atmak isteyen herkesin yaratcla ihtiyac vardr. Yaratclk boya fras kullanan bir ressam iin gerekli olduu kadar, futbol oynayan bir futbolcuya da, evde yemek yapan bir insana da veya projesini hazrlayan bir renciye de gereklidir. nsann yaamnda bu kadar gerekli bir deeri, kiilik ina etme srecinde olan ilkretim rencilerine tantmak, benim iin hayatm boyunca unutamayacam bir deneyim olabilirdi

nsann her annda gerekli olan yaratcla bazlarmz dierlerinden daha yeteneklidir fikriyle yaklalmasna kesinlikle katlmyorum. Bence herkesin iinde yaratclk vardr ama nemli olan bireyin evresel faktrlerinin onun yaratc yeteneklerinin ortaya kmasna izin vermesidir. Baka bir deyile, evresel faktrler bir insann yaratcln bastrabilir veya o insann yaratcln da vurmasna yardmc olabilir. Bu konuyu sememdeki nemli nedenlerden biri de buydu: Belki ben de yardmc bir evresel faktr olabilirdim ve bununla gurur duyabilirdim.

Etkinlikler


1. Gruba isim verme

Ama: Grup ii samimiyeti arttrmak ve grup iinde takm ruhu oluturmak.

Uygulama: Grubun alt haftalk bir alma yapacan syledim. Madem yaratclkla ilgili bir alma yapyoruz grubumuza yaratc bir isim bulmalyz dedim. Herkese biraz dnme izni verdim. Sonra nerileri aldm. Zeki ocuklar, Haylaz Yaramazlar, Deiik Dnenler gibi neriler geldi. Ama en gzel neri grubumuzun Kronik Talkerndan geldi; Kk Maaradaki Yaratc ocuklar.

Sre: 3 Dakika.

2. Grup kurallarn koyma ve Kuralna sahip k oyunu

Ama: Grupa, interaktif bir ekilde grup kurallar koymak. Kendi koyduumuz bu kurallara sahip kmak.

Uygulama: rencilerime, Eer beraberce grup kurallar koyarsak yaratclk faaliyetlerimizi en etkili ekilde ortaya koyabiliriz dedim. lk kural koymak iin onlardan izin istedim, verdiler. Onlardan proje boyunca birbirimize sayg gstererek birbirimizi dinlememiz gerektiini syledim. Ayaa kalktm ve elimi sehpann zerine koydum. Kabul edenlerden ellerini sehpann zerine koymalarn istedim. Hepsi hemen kalkarak ellerini elimin zerine koydular. Belliydi ki bu onlarn houna gitmiti. Onlara grup kurallarn dnmeleri iin sre verdim. ocuklar daha nceden de grup almas yaptklar iin zaten bu kurallar ezbere biliyorlard. Bunu tahmin ettiim iin herkesin bir kural olmasn istedim. Bu kural inendiinde kuraln sahibinin kural kibarca hatrlatmasn istedim. Ben de 1. oturumdan hemen sonra kimin kuralnn ne olduunu kda yazdm. Stratejim u olacakt: Grup kurallarnn inendii yerlerde kuraln sahiplerini harekete geirecektim. Oyunun adn da, Kuralna Sahip k koyduk.

Sre: 10 dakika

3. Ad ve soyadndan hikye oluturma

Ama: ocuklarn hem arkadalarnn isimlerini renmesini hem de arkadalarnn isimlerindeki harflerden mmkn olduu kadar ok yaratc hikye ismi tretmelerini salayabilmek.

Uygulama: rencilerin oyunu daha iyi anlayabilmelerini salayabilmek iin ben daha nceden bir rnek hazrlamtm: Bar Sezgin, hikyenin ad; Byk Solucan. Oyun basitti: Adn ve soyadn ba harflerini kullanarak olabildiince ok ve yaratc hikye isimleri oluturabilmek. Sekiz kiilik grubu dakika sresince ikierden drt gruba ayrdm. Onlara verdiim ktlara hikye isimlerini yazmalarn istedim. Dnme sresi bittikten sonra ilk nce herkes einin adn syleyecekti sonra da ktlar gsterecekti. Damdaki apka, Clz Arkadam, Dou bresi, Damdaki empanze, Cin m, layda ars, skandinav orbas, Maratoncu Stler, Mantom Smklendi, Maskara ve askara gibi yaratc ve mizahi saylabilecek hikye ismi nerileri geldi.

Sre: 10 dakika

Kaynak: Bu oyun Cynthia MacGregorun Yaratc Bir ocuk Yetitirme kitabndaki bir oyundan uyarlanmtr.

Oturum 2
Etkinlikler:

1. ekilleri geniletme ve isim koyma

Ama: Bir nceki oturumda yaplan isim tretme ve sradan ekillerden yaratc resimler karma oyunlarn birletirmek ve pekitirmek.

Uygulama: Bo bir kd alt kareye bldm. Her kareye sradan bir ekil yerletirdim. (yarm daire, H harfi, gen, T harfi, kesik izgiler ve tam bir izgi)

rencilerden, ilk olarak, bu sradan ekilleri farkl, orijinal resimler haline getirmelerini istedim. Sonra da bu resimlere isim koymalarn istedim. zellikle bir rencinin genden yapt etek giyen fzeyi ve ters insann veya bir baka rencinin izdii yryen dalarn ok yaratc bulduumu syleyebilirim.

Sre: 10 dakika

Malzeme: Kt ve boyama kalemleri.





2.Reklm oyunu

Ama: Elenceli bir ekilde ocuklarn hem yaratc yazarln gelitirmek, hem de reklmlarn nasl hazrlandna dair bir dnme srecine girmesini salamak.

Uygulama: Neyin reklmnn yaplacan birka gn dndm. Evimizde d metal kaplama ve rengrenk boyanm ok gzel ses kartan bir shaker (mzik aleti) vard. Bu mzik aleti hem gze hem kulaa hitap ettii iin, ocuklara imgesel anlamda bir zenginlik sunabileceini dndm. kinci olarak da, Beiktataki bir hediyelik eyacya gidip ocuklarn reklmn yapmak isteyebilecei nesneyi aratrdm. ok sevimli bir kpek biblosu vard. ocuklarn bu kpei bir yardm kuruluu ats altnda satabileceklerini dndm. Bylece ikinci rnmz de kpek oluvermiti. Etkinlii rencilere anlattm ve onlardan yaratc, ekici sloganlar bulmalarn istedim. Anladm kadaryla bu alma rencilerin olduka houna gitti. Sloganlar beyaz ktlara yazdlar. Her slogandan sonra slogan sahibini alkladk, alk alanlar da kendine zg bir selamla gruba selam verdi. ocuklarn alklanarak dllendirilmesi gruba pozitif ynde etki yapt.

Sre: 10 dakika

Malzeme: Beyaz kt, biblo kpek, shaker, boyama kalemleri.

Kaynak: Cynthia Mac Gregorun Yaratc Bir ocuk Yetitirme kitab.

3. Resim tamamlama:

Ama: Grup yelerinin verilen anlamsz ekillere btnlk kazandrmasn ve resimlerini izmede, hikyelerini yazmada hayal glerini ortaya koyabilmelerini salamak.

Uygulama: rencilere, bir pencerenin iindeki ufak bir blm izilmi ve ne olduu belirsiz olan resmi verdim ve bu resmi btnlemelerini istedim. Sonra da hikye yazmalar iin ayrdm yere resimlerin yklerini yazmalarn istedim. Bir rencinin dinozor izeceini sylemesi dier rencileri de etkilemi olsa gerek nk kan rnlerin ou dinozora benzeyen veya imge olarak onu andran hayvan resimleri oldu. Geri hikyeleri olduka yaratcyd. zellikle bir rencinin izdii Gagal nek hem ok komikti hem de ok yaratcyd.

Sre: 15 dakika.

Malzeme: Boyama kitab, resim tamamlama altrma kitab.

Kaynak: T. T. Tznn, ED 496 alan dersi projesi, 2000.

Oturum 3
Etkinlikler:

1. Kim ne dnyor?

Ama: rencilerin resimdeki imgelerden hareketle, resimdeki karakterlerin ne dnd hususunda sonular karabilmesini salamak.

Uygulama: rencilere iinde birer taneden olmak zere iki farkl resim verdim. Yapmalar gereken eyi syledim. Resimlerdeki karakterler olay annda ne dnyor olabilir? diye sordum. rencilerimden biri olanlar diyalog halinde yazp yazamayacan sordu. Ben de diledikleri gibi yazabileceklerini syledim.

Sre: 15 dakika.

Malzeme: Kalem ve Ne dnyor? altrma kd.

Kaynak: Cheney&Bockwoldt, 1994.

2. lgn balonlar oyunu

Ama: ocuklarn hayatlarnda elenceli bir yeri olan balonlarn zerine hayal glerini kullanarak yeni ekiller izmeleri ve yeni balonlar dizayn etmelerini salayabilmek.

Uygulama: rencilerime ak renkte balonlarla koyu renkli markrler verdim. Onlardan u an onlar en ok gldrecek lgn balonlar izmelerini istedim. renciler balonlar inikken istediklerini izdiler ancak nefesleri yetmedii iin btn balonlar ben iirdim. Ortaya kan yeni balonlar onlarn hayal gcn aa karyordu.

Sre: 10 dakika

Malzeme: Balon ve markr.

Kaynak: Cynthia MacGregorun Yaratc Bir ocuk Yetitirme kitab.

3. Ayna imaj oyunu

Ama: rencilerin vcut dilindeki farkllklar bularak yeni ve farkl vcut postrlerini kefetmelerini salamak.

Uygulama: Sekiz kiiden ikierli drt grup kurdum. rencilerime aynada yazlanlarn ters okunduunu bilip bilmediklerini sordum. kisi bilmediklerini sylediler. Bunun zerine yanma getirdiim aynaya, bo bir kda yazdm yi tatiller yazsn tuttum ve onlara okuttum. Bu iki renci sadaki harflerin sola geldiini anlad. Bunun zerine ben de Eer kardaki arkadan sol elini kaldryorsa senin de sa elini kaldrman lazm dedim. Oyun boyunca renciler deiik ekiller yaparak einin bu hareketleri yapabilmesini zorlatrmaya alt. Bu zor ekilleri yapmaya almalar onlar yaratc bir dnsel srecin iine soktu.

Sre: 5 dakika

Kaynak: Fosre, B. Dellinger, A. House, S. A. Hudson, S. C. Weems, J. E & Mc Lean, M. G.(1988). Creative science for young children. Fooling with mirrors (sayfa 22), llinois: The Childs World, Inc.

Oturum 4
Etkinlik

1. p oyunu

Ama: ocuklarn kafasnda basit bir hortumun veya ipin nasl kullanlabileceine dair merak uyandrmak ve yaratc dncelerini yazmalarn salamak.

Uygulama: lk nce hortumu ocuklara gsterdim. Bu hortumla neler yaplabilir? diye sordum. ocuklarn ne yaplabileceini hortum resminin altna yazmalarn istedim. p atlanabilir, banyo yaplabilir, eek akas yaplabilir, boa yakalanabilir, yangn sndrlr, araba ekilebilir, meyve ve sebzeler birbirinden ayrlmasn diye birbirine balanabilir, kpeklere tasma yaplabilir, tuzak kurulabilir, daa klabilir, kovboyculuk oynanabilir, kyafet yaplabilir, basket potas olarak kullanlabilir, eski retmenime hediye edilebilir, solucan saklanabilir, hortum sava yaplabilir gibi ok gzel, komik ve yaratc cevaplar geldi.

Sre: 10 dakika

Malzeme: Kt ve kalem.

Kaynak: T. T. Tznn ED 496 alan dersi projesi, 2000

2. Kii, eylem, mekn

Ama: ocuklarn rasgele ektikleri kii, mekn, zaman kiplerini yaratc bir ekilde birletirerek yaratc bir yazma almas iine girebilmesini salamak.


Uygulama:

No Eylem Yer Kii
1

gbek atar ayda Bir dilenci
2 ak olur denizlerin fersah fersah altnda Bir valye
3 yemek yer karl bir dada Bir robot
4 uyur lde Bir taksici
5 dev yapar Ali Sami Yen Stadyumunda Haylaz bir ocuk
6 bisiklet srer Taksim Meydannda Bir mart
7 yzer kaygan bir buz pistinde Bir balk
8 san kestirir erik aacnn dalnda Bir inek
Projeye uygulamadan nce yukardaki tabloyu hazrladm. ocuklardan srayla birden sekize kadar tane say sylemelerini istedim. kan cmleleri onlara verdiim beyaz ktlara kaydetmelerini istedim. Bir balk Ali Sami Yen Stadyumunda k olur gibi cmleler ortaya kt. rencilerden istediim uydu: Cmlede geen olayn dorultusunda bir hikye kurmalar. rnein, baln nasl Ali Sami Yen Stadyumunda k olduunu anlatmalarn istedim. Bu etkinlii yaparken ok elendik. ocuklarn yaratcln ortaya koyabildikleri bir etkinlik oldu.

Sre: 15 dakika

Malzeme: Kt-kalem.

Kaynak: Cynthia MacGregorun Yaratc Bir ocuk Yetitirme kitabndaki anaktaki yk oyunundan uyarlanmtr.

3. Gibi oyunu


Ama: rencilerin, yaratclklarn zorlayarak benzetme kurmalarn salamak ve anlaml bir ekilde boluklar tamamlamasn salamak.

gibi masmavi
gibi korkun,
gibi kocaman,
gibi tatl,
gibi kpkrmz,
gibi souk ,
gibi gl,
gibi komik,
gibi iman,
gibi uzun,
gibi bilgili,
gibi yrtc,
gibi a,
gibi hrn,
gibi koca kulakl
gibi byk elli,
gibi koca kafal,
gibi lezzetli,
gibi byk gzl,
gibi yaratc
Uygulama: Cynthia MacGregorun kitabndaki gibi oyunundaki benzetmeleri Trke dil kalplarn dnerek deitirdim. Sonra da bu etkinliin dikkat ve yaratclk gerektiren bir etkinlik olduunu syleyip onlar sessizlie davet ettim. Verdikleri rnlerden de zorlandklar anlalyordu. Buna ramen Gzbebei gibi yuvarlak, Clifford gibi krmz, Rusya gibi souk, gkkua gibi byk, bizim retmenimiz gibi komik gibi yaratc rnler de vard.

Sre: 10 dakika

Malzeme: Beyaz kt.

Kaynak: Cynthia MacGregorun Yaratc Bir ocuk Yetitirme kitabndaki anaktaki yk oyunundan uyarlanmtr.






Oturum 5

Etkinlik:
1. Benim gzel evim

Ama: rencilerin hayal glerini kullanmalarn salamak ve oturmak istedikleri evi zihinlerinde tasarlamalarn salamaktr.

Uygulama: Ben grup almasna gelmeden nce kendi evimizi ve hayalimdeki depreme dayankl evi izdim. rencilerime kendi evimi ve hayalimdeki bu evi gsterdim. Hayalimdeki evi resim zerinden onlara anlattm. rnein, neden evimin nnde a olduunu onlara anlattm. Onlardan da izdikleri yaratc tasarmlar neden izdiklerini dnmelerini istedim. rencilerimin performans olduka iyiydi. Kapdan kaydrakla kma, evin sobasna girip duman olarak evden kma ve insan suratna benzeyen ev gibi inanlmaz yaratc tasarmlar ortaya kt.

Sre: 15 dakika (10 dakika izim + 5 dakika anlatm)

Malzeme: Beyaz kt kalem.

Kaynak: Cynthia MacGregorun Yaratc Bir ocuk Yetitirme kitab.

2. Balk acaba ne tuttu?

Ama: Grup yelerinin verilen ipularn deerlendirerek resmi uygun ekilde tamamlamalarn salamak.

Uygulama: rencilerime zerinde balk avlayan bir balknn resminin olduu ktlar verdim. Onlardan bu adamn ne tutmu olabileceini izmelerini istedim. Bir renci almasn dier arkadalarndan nce verdi. Ben de ona daha yaratc eyler izebileceini syledim nk sadece balk izmiti. Biraz daha dnmesi gerektiini syledim. Sonra o kii ok yaratc olmasa da ayakkab izdi. Dieri ise de bir balkadam izdi. Dierleri ise atk bir varil, lm bir balk, ku ty vb. izimler yapt. Atk bir varil rnei zerinden, evre kirlilii temal bir doalama yaptk ve evreyi kirletenlere kar protest bir ark hazrladk. arkmzn szlerini renciler yazd ve rap formunda arky syledik.

Sre: 10 dakika

Malzeme: Boyama kalemleri ve balk adam resmi.

Kaynak: Derya Utku, ED 496 alan dersi projesi, 2001.










Seherin isimli ye imdilik offline konumundadr  
Alnt ile Cevapla
Yeni Konu a   Cevapla

Etiketler
drama etkinlikleri, drama etkinliği, drama oyunlari, drama ve yaratclk etkinlik rnekleri, dramatizasyon örnekleri, dıráma etkinliği, etkinlik, okul oncesi etkinlikleri

Seenekler Arama
Stil


Benzer Konular
Konu Konuyu Balatan Forum Cevaplar Son Mesaj
ekil eletirme etkinlik rnekleri Seherin EKL KAVRAMI ETKNLKLER 1 09-15-2016 04:18 PM
Okul ncesi Drama rnekleri Seherin YARATICI DRAMA ETKNLKLER 0 12-07-2015 11:27 PM
Drama rnekleri Seherin YARATICI DRAMA ETKNLKLER 0 12-07-2015 11:24 PM
23 Nisan Etkinlik Resimleri rnekleri Seherin 23 NSAN ETKNLKLER 0 04-19-2015 09:42 PM
10 Kasm Etkinlik rnekleri smail MART ATATRK ETKNLKLER 1 11-09-2012 11:10 PM